Flyger till landsortshålar långt från storstäderna, med tröttsamma och dyra bussresor som följd. Lägg därtill alla tillägg som staplas på lockpriserna, men där är de nog lika dåliga kålsupare som exempelvis Tiger Airways i Australien.
De (Tiger) hade problem med folks bristande tilltro till säkerheten och bolaget vägrade flyga på Sydney Airport för att det var för dyrt.
Men skam den som inte kan tänka om, nu kommer de att stationera tre Airbus A-320 som en start och fylla på med ytterligare ett dussin senare.
Och liksom Ryanair, kommer punktligheten att vara nummer ett på deras agenda. I Ryanairs fall lägger de på en halvtimme eller mer för att hålla sig inom "punktlighetsmarginalerna", fult men genomskådat av få. Deras hurtiga signal efter landning är en plåga. Självgodheten är pinsam.
Tiger får det svårare, deras huvudlinje Sydney-Melbourne tar bara lite drygt en timme och där går det inte addera många minuter. Här är också konkurrensen med Jetstar och Virgin Australia allt för tuff för att trixa med tider.
Perth, Brisbane, Gold Coast blir också destinationer under året.
Kanske Ryanair skulle ta sig en titt på ett vitaliserat och mer kundvänligt lågprisbolag - Tiger Airways.
Och tänka sig, man kan boka sittplats i förväg!!!!
Har du sett på maken Michael O´Leary, vilka inovationer?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar