Summa sidvisningar

torsdag, september 15, 2011

Från ett flygplan eller...?

Nu gör du så här, kisa med ögonen när du tittar på den här bilden.
Visst är det taget från ett flygplan, du ser skog och sjöar, sjöar med fläckar av drivande vårisar.

Men det är klart att du ser att det är mossa på en berghäll, men ändå, det lilla ser ofta ut som det stora.

Det är klart allt blir nano i jämförelse med avståndet till Adromedagalaxen från vilken ett foto av vår jords yta vore omöjligt. På alla tänkbara sätt omöjligt.
Men lek med tanken att det skulle vara möjligt, då skulle det ändå bli omöjligt, för det skulle ta 20 miljoner år om bilden att som ett sms färdades med ljusets hastighet att nå vår jord för publicering i en blogg.
Tänkvärt.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)