Summa sidvisningar

fredag, maj 24, 2019

EU-valet i övermorgon....

Det var evigheter, kanske två månader sedan, jag hann teckna en Gnällspik. Men idag två dagar inför EU-valet, så kunde jag inte låta bli, plus att jag hade lite tid över. Lägg därtill att detta EU-val känns, för mig och många andra viktigare, viktigare än tidigare val till Bryssel. Inte bara för att se till att stoppa att mer nationalistiska partigrupper tar överhanden i EU. EU är ett fredsprojekt som bygger på öppenhet och gemensamma åtaganden. Och skall så förbli anser jag. Gubben eller Gnällspiken om ni så vill, är lite främmande inför att rösta, han lever kvar i forntidens partipolitik och den gamle Gunnar Hedlund, som ledde Bondeförbundet innan det blev Centerpartiet. Tror att DN:s Åsikts-sida är stängd för detta ämne, några inlägg kommer inte förrän på måndag och då är denna teckning inaktuell. Hoppas att ni går och röstar på söndag, maka er ur sofforna, ta en tur till vallokalen eller skynda och förtidsrösta idag eller i morgon lördag. Vi hörs igen //Olle

Inga kommentarer: