Summa sidvisningar

torsdag, april 27, 2017

Flygbolaget jag inte gillar, snarare ogillar.

Visst, jag kan erkänna att Ryanair är en av de största flygbolagen i Europa. Likaså expanderar de hela tiden, de köper nya Boeing 737 för alla intjänade miljarder. De flesta som flyger med dem tänker aldrig på annat än priset. Så billigt som möjligt. Att man sedan spenderar samma summor som biljetten kostade på några drinkar på en bar längs strandpromenaden någonstans - det är inte samma sak. Kanske just därför man tar drinkarna för att biljetterna var billiga? Möjligt är det så. Men om man tänker på alla tillägg som bolaget tar ut för att exempelvis få sittplats ombord, få med sig ett bagage mm mm, så blir det oftast inte så mycket billigare än de reguljära flygen. För egen del har jag flugit Ryanair fem gånger, de tre första gick bra, bla till Riga, en flygning till Bryssel och en till London. Men efter det har allt gått snett och fått mig att för all evighet avstå detta flygbolags tjänster. Tänker inte tråka ut er med detaljer, men de är så pass graverande att jag numera inte bara avstår att flyga Ryanair, utan även upptäckt vilken sexistisk VD de har i Michael O´Leary och en anti-facklig personalpolitik som jag absolut inte kan förlita mig med. De i personalen som opponerar sig eller ifrågasätter hamnar i isolering eller avskedas. Metoder som i Nordkorea. Bolaget har, mot allmänheten, en nonchalant attityd, en flamsig framtoning, lite självgod och superego. Att avbeställa en flygning är näst intill omöjligt oavsett hur sjuk du än är, det gäller att vara helförsäkrad. Att ändra datum tar ungefär fem samtal till Irland. Oviljan att på hemsidan gör det enkelt för sina inbokade resenärer lyser och avskräcker. Reklamen flimrar och stör. Bara eländes elände från mig. Jag struntar i om ni tycker att jag gnäller, men jag är förbannad och vill få ur mig det här, här och nu. Ryanair, ni må pösa och frodas, rapa välmående och högljutt, men jag kliver aldrig ombord på era säkra flygningar med moderna plan. Tack och adjö Michael. Fly away out of my sight.

Inga kommentarer: