Summa sidvisningar

onsdag, april 03, 2019

Att skaffa husdjur.

Det kan vara svårt, svårare än man tror - att skaffa husdjur. Storlek, allergi, humör. pålitlighet, integritet, matbehov, kelighet, kvalster, motion, mat, livslängd ??? Frågorna bara staplar sig på varandra. Väljer man hund, stor eller liten? Eller mellan? Med eller utan päls. Gläfsig, kolugn, tillgiven? I mitt fall, om min Mia inte varit allergisk hade vi kanske skaffat hund, före katt? Men nu har vi inga husdjur. Vore jag själv, valde jag nog en lite lugnare, långsammare labbe, eller annan ganska stor hund, som inte behöver allt för snabb och lång motion morgon, middag och kväll. Fästingar eller kvalster som jag kallar alla hundar under 20 cm i mankhöjd skulle aldrig i livet komma i fråga. Gläfsiga, smånabbiga, oroliga, nervösa och hoppiga. Nej tack, En rejäl labrador skulle passa mig bäst. Mannen på den här bilden hade bara två val - chihuahua eller en saltvattenskrokodil. Självklart blev valet det sistnämnda, som det också skulle blivit om jag stått inför samma val i realiteten. Hellre en croc en en chihuahua. Hua´valingen säger ni - en croc? Ja självklart, de kan man gulla med om man bara blir polare från yngre år, alltså krokodilens ålder. Nu vet ni... hörs igen //Olle

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)