Summa sidvisningar

tisdag, december 05, 2017

Prinsessan Birgitta

Det var ett tag sedan jag uppträdde på denna scen, för eventuellt kvarvarande åskådare eller skall vi säga läsare, så tackar jag djupt för ert tålamod och uthärdlighet. Misstänker att del av er slänger en blick på Facebook, där mina gubbar framträder titt som tätt, boken Gnällspiken riskerar att bli en följetång där. Men man säger att repetition är det bästa för att försäljningen skall gå bra, så det blir nog några inlägg till innan julen. Men nu till dagens bild, ingen Gnällspik, vad jag har förstått. Vad jag inte förstått är varför jag gör ett inlägg betitlat Prinsessan Birgitta? Helt obegripligt. Men i morse pratade Mia med sin kompis Karin och då dök Birgittas namn upp, jag såg då framför mig bilder från dop, eller giftermål på Slottet, som jag sett på TV, då Birgitta skymtat förbi. Jag minns dessa ögonblicksklipp, och de frågor som restes då. Vad har hon gjort? Plastikopererat sig, lider hon av annorexi, är hon alkoholiserad, sönderbränd av solande? Allt såg möjligt ut. Hon, stackars prinsessan Birgitta, hukade sig, såg skygg ut, ville komma undan kameror och blickar, hon led säkert av att något problem drabbat henne? Som sagt jag vet inte, jag spekulerar inte. Bara vädrar en fråga som fått mig att fundera utan att direkt klandra eller stämpla. Nu vet ni vad jag tycker.

Inga kommentarer: