Summa sidvisningar

onsdag, december 13, 2017

Hela Sveriges skrattar...nästan...

Jag måste ju medge, jag tillhör inte den del av vårt lands tv-tittare som tittar på något av alla dess mat-tävlar-program som dukas upp i våra apparater. De fyller mig faktiskt med näst intill avsmak, att tävla om att att stressa ihop en snygg måltid, som några överkuckus till kockar sedan lite fisförnämnt skall smacka på - överlägga och sedan fälla sin dom över, det ger mig inget. Inte ett jota. Det tråkar mig och fyller mig med känsla av att göra något annat. Därför ironiserar jag då och då med Gnällspikar som inte heller tittar på eller ser fram emot nya spännande mattävlingar. Denna bild eller teckning, gav mig en stunds skratt själv, måste jag lite självgott faktiskt medge. Kanske texten, men framförallt gnällspiken i soffan, som för första gången, ser ut som en jordglob, rund, som en glob som sagt, med hakan vilande på kulan. Ganska lyckat eller hur....? Avståndet mellan hans smala fågelben blir bara större och större, snart kommer en teckning där hans barnbarn kommer med trampcyckel och far rakt emellan benen, med risk för att slå huvudet i...men den detaljen tar jag nog inte med. Om jag inte kan får ihop något rumsrent av det. Ett uppslag som jag kom på i detta nu. Bra att jag skrev detta. Vi hörs igen. Kanske DN har den inne i morgon, hoppas. Hörs.....

Inga kommentarer: