Summa sidvisningar

måndag, oktober 16, 2017

Thomas Bodström story....som satrirtecknare.

Jag har personligen inget intresse av att sänka Thomas Bodström, men som satir- och skämttecknare kommer det tillfällen som man bara inte kan runda och fösa undan. Hans tidigare lite kaxiga attityd efter utnämnandet och den raka motsatsens mumlande, när regeringen beslutat sig, under yttre tryck, för att rycka undan mattan för TB och utse någon annan, gör att jag redan igår förmiddag skissade lite på vilken text som skulle passa ämnet Thomas Bodström bäst. Thomas Bodström gick som satirtecknare helt enkelt inte att runda. Men det var inte lätt att formulera sig. Ibland är det lekande lätt, då sitter den direkt efter några korrigeringar kanske, men den här gången blev jag tvungen att fundera närmare ett helt dygn. Många texter ligger i papperskorgen, en del riktigt kul. Men tycker ändå den här är bäst, den spolar inte Thomas Bodström helt, eller förnedrar inte honom i grunden, vilket några av mina första textidéer skulle, möjligen?, ha gjort. De kommer inte att publiceras här, men delar kan användas i andra, icke personrelaterade ämnen. Vi får se. Nu går enligt egen utsago TB tillbaka till sitt advokatyrke och sin författarroll. Med Allra-skandalen och de åtal som där väntar, så kanske det inte blir helt lätt för honom att hitta nya klienter och bokköpare? Vi får väl´an se. Tack Thomas Bodström för att du engagerade mina få kvarvarande hjärnceller i nästan 24 timmar.

Inga kommentarer: