Summa sidvisningar

måndag, september 26, 2016

Torsdag 6 oktober kl 19, missa inte det....


Som sagt, missa inte denna dag, den 6 oktober klockan 19.00, på Gnesta bibliotek.
Då tänker jag berätta om boken "En värld drogad av olja" och hur den under flera års arbete blev tryckt och klar för bara några veckor sedan.
Kjell Aleklett har jobbat nästan oavbrutet i 400 dagar med denna upplaga, som är nummer två efter den engelska som kom 2012. Jag har haft det lite lindrigare, men tillsammans med alla andra uppgifter jag har och haft så har det ibland tornat upp sig även för min del.
150 illustrationer, en del från den förra boken, en del nya, några helt unika, bl a en från ett av de jättelika förvaringsutrymmena/bergrummen som Sverige byggt i Saudiarabien. Hemligstämplat. Locket på, tystnad. Men de finns där. Jag har den förmodligen enda illustrationen som visats i världen av bergrummet i Riyadh.

Kom till biblioteket och hör mer, mycket mer.
Anmäl er senast fredag den 30 sept. bozena.mirowska@gnesta.se
Hoppas vi ses, jag har böcker med, för dig som vill köpa ett exemplar.
Där IPCC kläs av av Kjell, Saudi belyses, fracking, vad händer när oljeproducenterna vill lagra sin egen olja - vilka får köpa då? Och mycket mer godis.

Väl mött/Olle


Inga kommentarer: