Summa sidvisningar

torsdag, februari 18, 2016

Vilken framsida föredrar du? Which book cover do you prefer?



In a few months this book will be published in Swedish, later this year an English edition is to be released too. The titel: A world addicted to oil.
Author is Professor Kjell Aleklett at University of Uppsala, whom I have had the pleasure to help with well over one hundred illustations. Both för the books and his lectures across the world.
Now my question is, which cover would make you to stop and pick up the book and hopefully glance through it for a moment?

Om ett par månader kommer denna bok ut på den svenska marknaden, en engelsk version kommer senare under hösten, titel på den blir A world addicted to oil.
Författare är professor Kjell Aleklett vid Uppsala universitet, där han bedrivit forskning kring oljan och dess viktiga del av vårt vardagliga liv och inte då enbart som ett drivmedel. Min roll har varit att hjälpa Kjell med dryga hundratalet illustrationer, som inte enbart används i boken utan även på hans föredragsturnéer runt om i världen.
Min fråga nu är: vilket av dessa omslag skulle få dig att stanna upp och förhoppningsvis plocka upp boken för att ögna igenom några sidor?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite trixigt. Men jag tror att den första bilden skulle funka på mig.

Olle Qvennerstedt sa...

Ja Danne, jag är för den övre, Kjell den undre. Blir en maktkamp - författare mot illustratör :-)