Summa sidvisningar

måndag, juni 08, 2015

För trånga kläder...

Jag skulle köpa jeans här om dagen. Struttade in i en vanlig klädesaffär på orten.
Ingen tonårsbutik, utan en affär med kläder för de flesta åldrarna.
Men jeansen var knappt jag fick på mig, trots att de var rätt i midja och längd.
Förstår att ni tycker detta är gnäll, men varför i helskotta ska man med stora svårigheter behöva kränga på sig brallorna, sedan känna att de sitter som en varm stödstrumpa?
Det måste väl ändå finnas något mindre smala jeans?
Att de är lågt skurna kan jag tolerera, men att de ska sitta smetade har jag svårt att förlika mig med.
Men jag har själv varit ung och gott omkring i tajta och figursydda kläder, så man överlever väl den här perioden också.
Men modern känner jag mig sannerligen.

Inga kommentarer: