Summa sidvisningar

onsdag, december 19, 2012

Ryanair föreslår ståplats ombord på flyget, vad tycker du?


Som ni vid det här laget vet, så är jag ingen större fan av Ryanair, genom egna erfarenheter skulle jag snarare beteckna mig som motsatsen.
Hela tiden kommer det rapporter om hur nonchalant och kundfientligt ledningen för detta flygbolag uttalar sig eller agerar.
Förslag, mer eller mindre lösryckta, florerar i pressen, vissa av dem återkommer och då kan man tänka sig att det finns lite substans i dem.
Som detta med det meningslösa att sitta fastspänd, när man lika väl kan stå och störtar man inte så kommer man lika helskinnad fram utan bälte. Visst har O´Leary rätt där.
Men för egen personlig del, med tusentals flygmil under de senaste 55 åren, måste jag säga att jag helst sitter och då fastspänd. Har varit med om svår, skrämmande och överraskande turbulens. En ståplats då hade inte varit nyttigt.
Men som sagt, Ryanair är Ryanair.
Dragkampen mellan lågprisdrakarna och de traditionella pågår, förmodligen får jag sitta på de flygningar som jag har framför mig.
Annars blir det att fundera...



Inga kommentarer: