Summa sidvisningar

måndag, december 17, 2012

Överraskad av min egen illustration...!?!


I jultider dimper det ner julkort titt som tätt, däribland detta.
Överraskad blev jag när jag tittade på bilden, Peter Haraldsson porträtterad i en retorikposition.
Jaha - vad är det med då?
Illustrationen har jag själv gjort, ganska nyligen - men totalt glömt bort!!
Det är det som är det märkvärdiga!
Visst kan man bli orolig och fundera på en begynnande sinilitet, eller en minneslucka som är bred som en canyon, men det är kanske bara det att jag låtit mina tre till fyra återstående hjärnceller ägna sig åt annat än att minnas?
Låt oss hoppas.
Peter är känd från ett otal föreläsningar landet runt, där han lär ut konsten att agera inför publik, det kallas för retorik och det kan Peter på sina tio fingrar.
Jag har illustrerat en bok åt honom och ett antal bilder som används i undervisningssammanhang.

Men kul var det att bli påmind om bilden - tack Peter!


Inga kommentarer: