Summa sidvisningar

måndag, maj 31, 2010

Varför gjorde ni det?

När det kommer till kritan vill jag inte skriva dessa rader, Israels oacceptabla handling i morse har föranlett så många andra - experter, motståndare, aktivister, försvarare och antisemiter att uttala sig så mina ord känns tomma.
Men de kommer ändå, genom att att skriva att jag är besviken, förbannad och förtvivlad över att Ship to Gazas resa måste ta denna tragiska vändning.
Israel, jag försvarar er rätt att existera, men jag försvarar inte er rätt att kväva ett folk och ännu mindre stoppa andra från att ge dem förnödenheter.
Det våld ni tog till igen står inte i proportion till de järnrör, slangbellor som möte era soldater när de bordade fartyget.
Er fiende Hamas är en politisk kraft, den kan ni aldrig besegra genom att förvägra vanligt folk i Gaza sina mänskliga rättigheter.
Stoppa blockaden och börja prata med varandra.
Nu!

Inga kommentarer: